پیوند – در خدمت وحدت کمونیستهای ایران

شرم یک حس انسانی است که بعضی ها آن را ندارند: ‎از آن جمله سران جمهوری اسلامی ایران

سا7

شرم یک حس انسانی است که بعضی ها آن را ندارند:
از آن جمله سران  جمهوری اسلامی ایران

حسین بهادری


‎در نظام جمهوری اسلامی شکنجه سابقه ۴۰ ساله دارد. و امری انکار ناپذیر برای تضمین ادامه سلطه نظام جهل و سرمایه اسلامی است.
‎شکنجه و یا تعزیز از منظر اسلام یک واجب الهی است. در قران حداقل سه بار به تعزیر اشاره شده است. مهم‌ترین انواع و شیوه‌های تعزیر که در قران بدانها اشاره شده، عبارت‌اند از:  آیه « والَّذانِ‌ یَأتِیـنِها مِنکُم فَـاذوهُما » سوره نساء ۴ آیه ۱۶ و آیه ۳۴ سوره نساء، در مورد زدن زنان و سوره ۵۹ الحشر، آیه۲-۵. بر اساس این سوره بود که قبیله بنی‌نضیر از خانه و سرزمین خود بیرون رانده شد و  نخلستانهای آنان تخریب: «هُوَ الَّذی اَخرَجَ الَّذینَ کَفَروا مِن اَهلِ الکِتابِ مِن دیارِهِم لاَِوَّلِ الحَشرِ ما ظَنَنتُم اَن یَخرُجوا و ظَنّوا اَنَّهُم ما نِعَتُهُم حُصونُهُم مِنَ اللّهِ… ما قَطَعتُم مِن لینَة اَو تَرَکتُموها قائِمَةً عَلی اُصولِها فَبِاِذنِ‌اللّهِ و لِیُخزِیَ الفاسِقین»
‎آیت الله ناصر مکارم درتوجیه شکنجه «تعزیر» را بمعنى منع كردن و یارى نمودن تفسیر می کند و می نویسد، اگر به پاره ‌اى از مجازاتهاى اسلامى تعزیر گفته مى‌ شود به خاطر آن است كه بوسیله آن در حقیقت كمكى به گناهكاران شده و از گناه باز داشته شده‌ اند و این نشان مى دهد كه مجازاتهاى اسلامى جنبه انتقامى ندارد بلكه جنبه تربیتى دارد و لذا نام آن هم» تعزیر» گذاشته شده است. … به بعضى از مجازات هایى كه مانع از گناه مى‌ شود نیز «تعزير» مى‌ گویند. (احسنت به این همه وقاحت و بیشرمی ) شیرازی، ج۴، ص۳۱۰.
‎ در ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی درباره تعریف تعزیر چنین آمده:«تعزیر، تأدیب و یا عقوبتی است که نوع و مقدار آن در شرع تعیین نشده و به نظر حاکم واگذار شده است از قبیل حبس و جزای نقدی و شلاق که میزان شلاق بایستی از مقدار حد کمتر باشد.»
‎مقدار تعزیر بستگى به نظر حاکم شرع دارد كه به اقتضاى زمان و مکان، نوع گناه و مرتكب شونده آن، تفاوت مى‏كند، ولى همواره از بالاترین حد شرعى (صد تازیانه) كمتر است
‎تعزیرات در حکومت اسلامی ایران بر دو گونه‏اند :تعزیر شرعی و تعزیر حکومتی.
‎تعزیرات شرعی مجازات‏هایی است که برای خاطیان و متخلفان از قوانین شرعی مانند ترک واجبات و ارتکاب محرمات به اجرا درمی‏آیند. در تحریر الوسیله  خمینی ج ۲،ص ۴۸۱ آمده است:هر کس یکی از محرّمات را- غیر از آنهایی که شارع در آن حدّ معین کرده- با علم به حرام بودنش انجام دهد، تعزیر می‏شود؛ خواه آن محرمات از گناهان کبیره باشد یا صغیره.
‎ در تمام تخلّفات شرعی هنگامی که وقوع جرم پیش حاکم شرع ثابت شود، او دستور اجرای تعزیر را صادر می‏کند.  کیفرهای تعزیری در شکل تازیانه منعکس گردیده است که نظر حداقل، مقدار معین ندارد و حداکثر آن باید کمتر از مقدار حد باشد. در تعزیرات شرعی، مجازات از طریق تازیانه زدن- با در نظر گرفتن کمیت و کیفیت جرم و حال مجرم- امری مجاز است.
‎تعزیرات حکومتی مجازات‏هایی است که از طرف حکومت به‏منظور حفظ نظم و مراعات مصلحت اجتماع، در قبال تخلف از مقررات و نظامات حکومتی تعیین می‏گردد. (ديدگاههاى جديد در مسائل حقوقى، دكتر حسين مهرپور، ص۱۲۳-۱۲۴.)
‎اگر تعزیر شونده هنگام تحمل تعزیر بمیرد، بنابر مشهور دیه ندارد.(جواهر الکلام ج۴۱، ص۴۷۰.(
‎شکنجه در جمهوری اسلامی بازتابی از بشارت الله محمد از جهنم است که خداوند جبار به گناه کاران وعده سوزاندن در آتش و… می دهد. از این دیدگاه شکنجه در ایران تخلف یک فرد و یا بخشی از ساواما نیست. مبارزین راه آزادی در ۴۰ سال حاکمیت جمهوری اسلامی بویژه در دهه ۱۳۶۰ در زندان اوین به شدت شکنجه می شدند. هنوز هم تعداد از جان بدر برده گان از کابوس تابوت حاج داود رهائی نیافته اند.
‎امروز صدها کتاب، خاطره و گزارش از شکنجه های قرون وسطائی در زندانهای جمهوری جهل و سرمایه ی اسلامی منتشر شده است. تمام شواهد نشان غیر قابل انکار دارد که شکنجه دستگیر شده گان به مثابه یک امر سازمان یافته برای تنظيم بقای نظام در زندانها نهادینه شده است .
‎در۴۰سال گذشته در زندان ها افراد بیشماری در زیر شکنجه کشته شده اند، تا کنون آمار دقیقی از کشته شده گان در زیر شکنجه در دست نیست . اما رسانه ائي شدن چندین نفر بوضوع نشان می دهد که شکنجه  در زندانهای ایران بطور سازمان یافته اعمال می شده و می شود . برای نمونه ستار بهشتی ، شاهرخ زمانی ، احمد نجاتی کارگر، ترانه موسوی، به گفتهٔ  و نوشته رسانه‌ها مورد تجاوز جنسی و شکنجه قرار گرفته و سپس به قتل رسیده و جسدش سوزانده شده‌ بود. هدي صابر، کاووس سیدامامی، محمد راجی، وحید صیادی نصیری، سینا قنبری جوان ۲۳ ساله دستگیرشده در قرنطینه زندان اوین درگذشت. وحید حیدری جوان ۲۳ ساله اهل اراک، در زندان این شهر درگذشت که در زمان رویت جنازه، روی سر او آثار ضرب و شتم و کبودی دیده شده‌است.

sh6
‎به رغم  صدها نمونه ی انکار ناپذیر از اعمال سیستماتیک شکنجه در زندان ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی پس از انتشار نامه اسماعیل بخشی در مورد ضرب و شتم و شکنجه در دوران بازداشت‌اش، مقامات دولتی و قضایی موضوع شکنجه این کارگر را رد  و تکذیب کرده و حق خود را برای شکایت از اسماعیل بخشی محفوظ دانسته‌اند.
‎رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، به نقل از مقام‌های وزارت اطلاعات گفت «در مسیر بازداشت و انتقال اسماعیل بخشی به بازداشتگاه، بین نیروهای امنیتی و آقای بخشی یکسری درگیری‌ها رخ داده، اما او در حین بازداشت شکنجه نشده است.»
‎روز دوشنبه ۱۷ دی  صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه در کمال وقاحت و بیشرمی به دادستان کل کشور دستور می دهد موضوع شکنجه اسماعیل بخشی نماینده کارگران شرکت هفت تپه  را بررسی کند. زمانی دریدگی به اوج بی شرمی می رسد که او می گوید: «چنین مسایلی برای ما بسیار مهم است زیرا هیچ گاه  بنای جمهوری اسلامی چنین تخلفاتی نبوده  و ما آن را به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع می‌دانیم».

sh2
‎بدنبال تکذیب شکنجه اسماعیل بخشی توسط رئیس کمیسیون امنیت ملی، محمد رضا تابش نماینده اصلاح طلب از ادرکان عضو فراکسیون امید به خبرگزاری مجلس گفت: «آنچه بر ما مسجل شده است آقای اسماعیل بخشی شکنجه نشده است. در انتقال او از شوش به اهواز، زد و خوردی بین او با دو مامور ناجا صورت می گیرد».
‎دروغ گوئی مقامات جمهوری حد و مرزی ندارد برای اثبات شکنجه هزاران مدرک و سند موجود است. برای اثبات این گفته بهتر است به یک نمونه از روزنامه ی خود رژیم که در خبر ۸ اسفند ۱۳۷۸مندرج در روزنامه همشهری توجه کنیم:
‎« پرونده شکنجه شهرداران تهران(غلامحسین کرباسچی و مدیرانش) یکی از معدود مواردی بود که در دستگاه قضایی، دولت و مجلس پیگیری شد و نهایتاً دادگاه سردار محمد رضا نقدی فرمانده وقت حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی (عامل بازداشت شکنجه شهرداران در بازداشتگاه وصال نیروی انتظامی) براساس رای صادره از شعبه هشتم دادگاه نظامی تهران سردار نقدی به ۸ ماه حبس قطعی محکوم شد.» طنز تاریخ این بود « در دولت احمدی نژاد سردار نقدی شکنجه گر به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وکیل او الهام به پست معاون اولی محمود احمدی‌نژاد  منصوب شدند.»(روزنامه همشهری، ۸ اسفند ۱۳۷۸)
‎در نتیجه برخلاف ادعای کمیسیون امنیت ملی، نماینده اردکان و رئیس قوه قضائیه به گواه هزاران زندانی سیاسی ونتایج صدها تحقیق و بررسی بروشنی محرز است که شکنجه در زندانهای رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی بطور سیستماتیک و نهادینه شده، اعمال می شود. و این امر نه از تخلف یک فرد و یا نهاد حکومتی صورت می گیرد، بلکه ریشه در ادیان الهی بویژه در اسلام و سیستم بهره کشی سرمایه داری دارد.

 

 

دسته‌بندی شده در: سیاسی, سرتیتر

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: